Coaching voor jou en je groep

Klas coaching, samen kijken naar wat je groep nodig heeft

Is jouw groep onrustig, druk, niet klaar om te leren wat ze zouden moeten leren? Missen zij een basis? Vallen de resultaten tegen, zijn kinderen niet zo enthousiast? Komt jouw programma niet lekker door de dag heen? En weet je even niet zo goed er nu nodig is? Is je klas vol leukerds, maar komen ze onvoldoende tot leren?

Laten we samen kijken naar wat je klas nu eigenlijk laat zien. Wat zegt hun gedrag of hun leermodus over de prikkelverwerking. Wat speelt daar nu eigenlijk? Welk samenspel valt er te ontdekken?

En zo ja, wat kan prikkelvaardig onderwijs dan betekenen. Prikkelvaardig onderwijs is het vertrekpunt voor nieuwe mogelijkheden. Voor extra handvatten voor je groep. Gericht op de prikkelverwerking, de neurologische basis. Vanuit mijn ervaring en expertise heb ik een brede kijk op wat we groepsgewijs kunnen aanbieden aan je klas. Zodat je kinderen optimaal worden gestimuleerd. En jouw aanbod nog beter aansluit bij hun ontwikkeling. Waardoor er een natuurlijke balans in je klas komt en een prettig leerklimaat de basis vormt.

Ben je toe aan je een helder zicht? En een concreet plan, dat specifiek bij jouw groep aansluit? Zodat daar linksom of rechtsom, de balans weer terugkeert?

Let’s move and let’s go together!

 

Herken dat je groep wel wil, maar dat het niet lukt? Dat jij, als leerkracht, alles geeft, maar dan ook echt alles. Dat doen leerkrachten namelijk. Maar herken je ook een behoefte aan andere inzichten, aan een andere kijk op je klas?
Vanuit de prikkelverwerking en de neurologie krijg een een frisse blik op wat er gebeurt in je klas. En een helder zicht op de achterliggende reden achter het gedrag.

Is dit wat je in je klas ziet?

N

Onrust in de groep

veel willen bewegen, korte concentratieboog, langer zitten is lastig, veel vragen en praten tussendoor, de hoofden zijn te vol, en ook snel verveeld, terwijl ze wel willen………

N

Veel brandjes blussen in de klas

struik-valpartijtjes, onenigheid, letterlijk en figuurlijk de (on)nodige botsinkjes.

N

Tegenvallende leerresultaten

aandacht is niet gericht op opdracht, je leerlingen zijn snel vermoeid, opdrachten moeilijk onthouden

JAA! Dan heeft het zeker zin dat we gaan samenwerken!

Samen je groep eens onder de loep nemen. Observeren en nabespreken. Omdat dit traject zo persoonlijk is, leer je in vliegende vaart prikkelverwerking te ‘snappen’. En van daaruit je lesaanbod te verrijken. Leerkrachten die je voor gingen merken na een paar dagen een ander gedrag in hun groep op. De meest in het oog springende veranderingen zijn waar te nemen op het gebied van rust, aandacht en plezier. Dat lijkt bijna te snel om waar te zijn, maar het is precies wat gebeurt. Daarom is dit een kortdurend  traject. Wij zullen elkaar een aantal keer treffen. We gaan met elkaar in gesprek, ik observeer je klas én we gaan samen met jouw klas ontdekken wat werkt. Jouw expertise vullen we aan met de die van mij, 1 + 1 = 3 toch:)!

En zo draait het in no-time ook in jouw klas fijner.  De afspraken worden daarom in een tijdsbestek van 6 weken gepland.

Hoe ziet dat er uit?

Week 1, 45 minuten

    • telefonische voorbespreking over het reilen en zeilen in je groep
    • voorbereiding observatie

Week 2, 4 uur

    • observatie in je klas en eerste aanbod werkvorm direct in je klas
    • evaluatie observatie
    • uitleg visie/theoretisch kader prikkelverwerking
    • uitbreiding aanbod gericht op prikkelverwerking

Week 4, 2 uur

    • korte observatie in je klas en aanvullende werkvormen
    • evaluatie observatie
    • vervolg uitleg visie/theoretisch kader prikkelverwerking
    • uitbreiding aanbod gericht op prikkelverwerking

Week 6, 2 uur

    • korte observatie in je klas
    • nabespreking/evaluatie traject
    • plan van aanpak voor komende weken

Ben je in voor deze heel inspirerende invalshoek?

Nogmaals, deze wijze van begeleiden is individueel, maar natuurlijk neemt ook je duo deel. ’t Is praktisch en direct. Je leert namelijk in dit kortdurende traject heel snel inspelen op de vraag achter het gedrag. Op een andere wijze inspelen op wat jij waarneemt aan jouw groep. Laten we gaan voor balans, door letterlijk en figuurlijk met elkaar in beweging te komen! In voor deze ‘coaching on the spot’? Ik spreek je graag!

Z

Ben je in voor deze heel praktische invalshoek en werkwijze?

Z

Toe aan heel praktische ideeën en werkvormen, waarmee je klas gelijk een switch kan maken?

Z

Samen kijken naar wat jouw groep nodig heeft

Z

Maatwerk voor jou en je klas

Ja, ik neem gelijk contact op met Marcelle!

2 + 13 =

Trainingen voor bewegend leren in het onderwijs

Email

Marcelle@trainingbewegendleren.nl

Praktijk

Jan Ligthartlaan 1
3941 BG Doorn

Telefoon Nummer

06 27474536

bereikbaar op werkdagen

9:00 – 16:00